Psykosomatisk fysioterapi

Psykosomatisk Fysioterapi er for dig, der ønsker en fysioterapeutisk behandling der tager hensyn til dine ressourcer og kropslige symptomer. Mit udgangspunkt er at krop og psyke hænger uløseligt sammen og derfor skal behandles som en helhed.

Psykosomatisk fysioterapi er for dig når du:

• Oplever at dit problem /symptom dukker op igen og igen.
  • Har fornemmelsen af at der ligger mere under, at dine symptomer har dybe rødder.
  • Oplever at dine symptomer blusser op ved stress/belastning af forskellig art.
  • Gerne vil arbejde dybere med dig selv og forstå baggrunden for dine symptomer.
  • Gerne vil ændre på gamle uhensigtsmæssige mønstre som begrænser dig.

En kropslig undersøgelse er udgangspunktet for behandlingen og vil give os et fingerpeg om hvordan vi skal arbejde med netop dig. Undersøgelsen kan fortælle os noget om hvordan du “står” i dit liv lige nu.Det kan fortælle om hvor mange ressourcer du har til en kropslig omstilling. Den kan fortælle om hvordan kroppen oplever det du står i nu. Den fortæller om hvor du bruger din ubevidste energi. Er det på at beskytte dig, holde kontrol, holde dig oppe, stramme dig an, holde facaden osv.

Efter undersøgelsen lægger vi sammen en plan for behandlingen. Mål for behandlingen, dagsformen samt hvad der er aktuelt for dig inddrages i den fortløbende behandling.

Behandlingen tager udgangspunkt i et samarbejde om at forstå dine symptomer, reflektere over dine handlemønstre og mulige årsager til disse.

Meget beskrivende tegnefilm der gir indblik i hvordan belastning over tid påvirker kroppen

Jeg er i 2009 uddannet i Norsk psykomotorisk fysioterapi.

(+45) 23 92 45 83
spang.fys@gmail.com